10 sposobów na szczupłą sylwetkę

Przestrzegaj tych 10 banalnych zasad, a szybko zauważysz pierwsze efekty. Zmień swoje życie na lepsze!

  1. Śniadanie to podstawa! Jest najważniejszym posiłkiem dnia, więc nie można go pominąć. Zjedz je maksymalnie godzinę po przebudzeniu, aby nie spowalniać metabolizmu.
  2. Mniej znaczy więcej. Staraj sie jadać często, ale małe porcje. Specjaliści zalecają około 5-6 posiłków dziennie. Z początku może być trudno, ale dasz radę!
  3. Zadbaj o zbilansowane posiłki. Kawa i płatki śniadaniowe to czasem za mało. Dodaj do nich pełnowartościowe orzechy i nasiona, skrój plasterki jabłka, a dłużej będziesz syta.
  4. Nie zapominaj o warzywach! Niech staną się podstawą Twojej diety i zajmą przynajmniej połowę talerza obiadowego.
  5. Im mniej przetworzone tym lepiej. Biała mąka jest mniej wartościowa od swojej razowej wersji, dlatego wybierz tę pierwszą. Zamień biały chleb na razowy, podobnie postąp w przypadku białego i brązowego ryżu.
  6. Spróbuj bez soli. Zatrzymuje wodę w organizmie, poza tym może prowadzić do nadciśnienia i problemów z nerkami. Zastąp ją ziołami i intensywnymi przyprawami, szybko się odzwyczaisz od słonego smaku.
  7. Light nie znaczy zdrowo. Producenci często mamią nas obniżoną zawartością tłuszczu, zapominając o nadprogramowej ilości cukru. Uważaj na odchudzone jogurty, majonezy czy płatki śniadaniowe. Mogą mieć więcej kalorii niż myślisz!
  8. Zaprzyjaźnij się z oliwą. Choć na tłuszcze trans należy bezwzględnie uważać, zdrowe tłuszcze mogą nam przynieść same korzyści. Włącz do diety olej lniany, oliwę z oliwek, orzechy lub ryby morskie. Usprawnią pracę układu krwionośnego i nerwowego, a także świetnie wpłyną na stan Twojej skór i paznokci.
  9. Sport to zdrowie! Nikt nie mówi o godzinach spędzonych na siłowni. Wystarczy gimnastyka w domu lub jogging w parku. Jeśli masz w bloku windę, zacznij korzystać ze schodów. Spalisz dodatkowe kalorie!
  10. Wysypiaj się. Nic tak nie regeneruje organizmu, jak dobry i głęboki sen. Najgorsze, co możesz zrobić to zarwać noc. Idź wcześniej spać, a rano obudzisz się wypoczęta i pełna energii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *